06
09/2010
4

Appaloosa - A törvényen kívüli város (Appaloosa)

Alapsztori: A város vezetése felbérel két jóbarátot, hogy védjék meg őket a helyi gazfickótól. Ekkor lép be a képbe egy fiatal nő.

Húzónév: Jeremy Irons, Ed Harris, Viggo Mortensen, Renée Zellweger

Műfaj: western

Trailer itt

Amire számítottam: Nem voltak nagy elvárásaim - a kíváló színészek ellenére is ez egy nagyon elhasznált műfaj már.

A szigorúan szubjektív vélemény: Az Appaloosa nem izgalmas, nem akciódús, nem ropognak percenként a fegyverek, ami végül is nem feltétlenül baj, hiszen valószínűleg a Vadnyugaton sem ez történt a nap 24 órájában és nem árt, ha nem lesz az alkotás a műfaj karikatúrája. De sajnos itt pont beletompulunk a filmbe a végére az eseménytelenségtől. Ami miatt megéri végigülni a filmet, az egyértelműen a színészi játék: az Ed Harris-Viggo Mortensen páros láthatón apait-anyait beleadott, öröm nézni őket, ahogy megformálják a vidéki rendfenntartókat. Jeremy Ironsra sem lehet különösebb panasz persze, a gyenge láncszem viszont Zellweger, akivel kapcsolatban megerősödött az a meggyőződésem, hogy neki csak komikus szerepeket szabad adni. Mindent összevetve egy öreges, lassú filmmel akad dolgunk, ami annak tetszhet igazán, akinek ez a tempó belefér.

Ítélet: nézhető kategória

A mások véleménye: Filmdroid 20%

Film4ever 60%

Half Pécs Squad 3,5/10

FilmFelKeltés 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekrolroviden.blog.hu/api/trackback/id/tr812274435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Driverbiro 2010.11.03. 09:36:40

A western az egyik gyengém, megnézek mindent az újkori (1980-as évek után készített) filmek közül. A régebbieket viccesnek tartom, ugyanis komolytalan ha valakit meglőnek akkor azon még egy lyuk sem keletkezik, nem ám esetleg vérfolt...
Ez alól talán kivétel a Vad banda, az teljesen rendben van nálam.
A szereplők teljesen rendben vannak, a női főszereplőnél meg nem vártam semmit, elvégre a westernekben általában nem a női alakítások dominálnak...
7/10

filmekről röviden · http://filmekrolroviden.blog.hu/ 2010.11.03. 13:13:47

@Driverbiro: "elvégre a westernekben általában nem a női alakítások dominálnak..."

Hát igen, ez igaz, csak mögötte ott van egy Oscar-díj, aminek én azért örülök, ha ilyenkor látszik is, na. :)

Driverbiro 2010.11.03. 18:22:31

@filmekről röviden: Hát nem tudom, A Bridges Jones sorozattal kapták nagyon fel, és bár többször is nekiálltam, nem sikerült végignéznem a filmeket, én lefáradtam tőle. Sajnos a Hideghegy c. filmet, amiért az Oscart kapta, még nem láttam, de lehet hogy most bepótolom, csak a miheztartás végett...

filmekről röviden · http://filmekrolroviden.blog.hu/ 2010.11.03. 19:21:00

@Driverbiro: A Hideghegyben tényleg jópofán formálja meg a karaktert, abba nem lehet belekötni (a film maga szerintem ízlés kérdése, kinek mi jön be ugye, szerintem nem olyan rossz). Viszont van egy horror (Case 39), amiben szintén ő a főszereplő és az komolyan tragikus, amit ott nyújt. Nekem teljesen úgy tűnt, mintha komikus szerepet játszana a sikítozós részeknél, borzalmas volt.

(Egyébként nem tudom, írtál-e aztán mailben választ, mert egész nap azt mondta a rendszer, hogy most nincs jó kedve. Szóval ha nem válaszoltam, az emiatt van, bocsánat.)
süti beállítások módosítása